Módosult az e-közmű rendelet
2018. július 10-én hatályba lépett a módosított e-közmű rendelet. A módosítással meghosszabbodik a nyilatkozatokat és állásfoglalásokat tartalmazó dokumentumok érvényességi ideje, a szabályozás továbbá az egyszeri rendszerhasználati díjon kívüli egyéb költségek felszámítását is megtiltja. Az e-közmű rendszer igazodik a jogszabály változásaihoz, így a felület érintett funkciói is ennek megfelelően alakultak át
Az egyik legfontosabb újítás, hogy duplájára nő a közműnyilatkozatokat és közmű-állásfoglalásokat tartalmazó dokumentumok érvényességi ideje. Az e-közmű rendszer által generált egyesített közműnyilatkozatok a rendelet módosítása előtt 6 hónapig voltak érvényesek, az érvényességi idő pedig a legelőször adatot nyújtó közművezeték-üzemeltető nyilatkozatától datálódott. A változások alapján a 2018. július 10-étől benyújtott kérelmek esetén a hitelesített közműnyilatkozatok 12 hónapig érvényesek és az utolsó közmű nyilatkozatának időpontja az érvényesség kezdődátuma. Ennek eredményeként a tervezési folyamatok során a közműnyilatkozatok megújítására és a kérelmek újbóli benyújtására a korábbiaknál ritkábban lesz szükség, ezáltal mind a kérelmezők, mind pedig a közművezeték-üzemeltetők időráfordítást és költséget spórolhatnak meg.